پیاجیو mp3

فروشنده: فروشگاه موتور سیکلت حیدری
گارانتی شرکتی
موجود در انبار
ضمانت اصالت کالا
بازگشت
فروشگاه موتور سیکلت حیدری
(عضویت: ۱۴۰۰-۰۶-۲۳)
42.9% رضایت از کالا (14 نفر)
کاملا راضی
کاملا ناراضی
بازگشت
  • ارسال توسط فروشگاه موتور حیدری
    این کالا پس از مدت زمان مشخص شده توسط فروشنده در انبار فروشگاه موتور حیدری تامین و آماده پردازش می‌گردد و توسط پیک فروشگاه موتور حیدری در بازه انتخابی ارسال خواهد شد.

ناموجود

مشخصات محصول

ویژگی ها:

  • وزن:۲۲۶ کیلوگرم
  • ابعاد:۱۹۸۵ × ۸۰۰ × ۱۳۱۵ میلی‌متر
  • برند:پیاجیو
  • رنگ:سفید, طوسی, مشکی
  • نوع انجین:تک سیلندر – چهار زمانه
  • حجم سیلندر:۲۴۹ سی سی
  • حداکثر توان:۱۷.۸ کیلووات (۲۴.۲ اسب بخار)
  • سیستم خنک کننده:مایع خنک
  • سیستم استارت:استارتر الکتریکی
  • سرعت سنج:ترکیبی دیجیتال و آنالوگ
  • سیستم سوخت رسانی:انژکتور الکترونیک (EFI)
  • تایر جلو:۱۱۰/۷۰ – ۱۳
  • تایر عقب:۱۴۰/۶۰ – ۱۴
  • ارتفاع زین:۷۸۰ میلیمتر
  • فاصله محورهای دو چرخ:۱۴۵۰ میلیمتر
  • گنجایش مخزن سوخت:۱۲.۸ لیتر
pen

 پیاجیو Mp3 249 hpe ام پی تری اچ‌پی‌ای 

در سال ۲۰۰۶ شرکت پیاجیو با ابداع یک وسیلۀ نقلیۀ جدید از زمانه خود پیشی گرفته و گویی تکه‌ای از آینده را به زمان حال آورد. با Piaggio MP3، این نخستین اسکوتر سه‌چرخ جهان، شکل جدیدی از حمل و نقل شهری ابداع شد. پیاجیو ام‌پی‌تری ۲۴۹ اچ‌پی‌ای پاسخی بود به نیاز بخش‌های وسیعی از جمعیت به وسائل نقلیۀ خوش‌فرمان و با ایمنی بسیار بالا، چه برای جابجایی در سطح شهر و چه رفت و آمدهای روزانه از حومه به مرکز شهر و بالعکس. 

پیاجیو ام‌پی‌تری ۲۴۹ اچ‌پی‌ای

معرفی ویژگی های کلی محصول سه چرخ پیاجیو

محصول بسیار خاص Piaggio MP3 249 HPE ، مفهوم سواری شهری را به کلی دگرگون کرده است. با این محصول، نقطۀ اوج پایداری و راحتی ایمن در هنگام سواری را می توان تجربه کرد. در بعضی از کشورهای اروپایی برای راندن این محصول، کافی است یک گواهینامه رانندگی پایه سه داشته باشید.

فناوری انحصاری سه‌چرخ پیاجیو همان فناوری‌ای است که در خواهر برادرهای بزرگترش یعنی Piaggio MP3 350 hpe و Piaggio MP3 500 hpe نیز استفاده شده است: وجود دو چرخ در جلو و سیستم تعلیق چهارضلعی متصل به آنها از عناصر منحصر‌به‌فرد و متمایز Piaggio MP3 هستند که رانندگی با آن را به تجربه‌ای مطلقا بی‌نظیر بدل ساخته‌اند. پایداری این محصول در هنگام دور زدن از هر اسکوتر دیگری بیشتر است و در سطوح آسفالتی خیس یا سطوح لغزنده دیگر به خوبی می‌توان کشش عالی میان چرخ و سطح زمین را احساس کرد.

برای اطلاع از قیمت موتور پیاجیو ام‌پی‌تری ۲۴۹ اچ‌پی‌ای اسپورت با شماره ۰۲۱۴۴۴۶۴۲۵۷ تماس حاصل نمائید!

فرمان‌پذیری خوب پیاجیو ام‌پی‌تری ۲۴۹ اچ‌پی‌ای را هم از چابکی‌اش در حین حرکت می‌توان دریافت و هم از سهولت فوق‌العادۀ پارک کردن با آن.خصلت مدرن و اسپرت طراحی این اسکوتر، در ترکیب با جلوه تهاجمی قسمت جلو، شمایلی ایرودینامیک و چابک به آن بخشیده است. قسمت جلوی اسکوتر – با آن ترکیب دوچرخ خاصش- به لطف گل‌گیرهای اسپرت و دورنگ، چابک‌تر به نظر می‌رسد. چراغ‌های LED و یک نمایشگر وسیع ‌LCD‌ از نقش‌آفرینی فزاینده فناوری در این محصول و حس و حال اسپرت آن حکایت دارند.

خلاصه کنیم: موتورسیکلت پیاجیو mp3 249 است پویا و چابک که یک تجربه فوق‌العادۀ سواری را به راکبش ارزانی می دارد، بی آنکه در این میان چیزی فدای چیزی دیگر شده باشد.سری محصول پیاجیو ام‌پی‌تری ۲۴۹ اچ‌پی‌ای شامل دو گونه متفاوت است: اسپرت و غیر اسپرت. گونۀ غیراسپرت، خود به میزان زیادی جلوۀ اسپرت دارد اما خصلت اسپرتِ گونۀ Piaggio MP3 249 hpe Sport در پرداخت‌کاری‌ها و جزییات بیشتری نمود پیدا کرده است.

راحتی

این اسکوتر، راحت است و امکانات متعددی در آن تعبیه شده است. در زین، محل نشستن راکب و محل نشستن مسافر دو ارتفاع متفاوت دارد و ارتفاع قسمت راکب به اندازه‌ای است که پاهای وی به راحتی و به نحوی ایمن با زمین در تماس باشند. همچنین شکل زین به گونه است که راکب می‌تواند به پشت تکیه دهد.

مسافر نیز به راحتی می‌تواند بنشیند طرز این تا اندازه ای به خاطر رکاب‌های تاشو است که در حالت بسته اصلا به چشم نمی‌آیند و کاملا با بدنه یکپارچه‌اند. مکان قرارگیری پدال CBS (سیستم ترمز ترکیبی) بر روی رکاب تونل مرکزی در سمت راست اندکی تغییر داده شده است تا ارگونومی سواری بهبود یابد. محفظه بسیار جادار زیر زین به راحتی می‌تواند دو کلاه ایمنی بزرگ را در خود جای دهد. فنر زین باعث می‌شود که پس از باز کردنش در همان حالت باز باقی بماند.

یک آویز تاشو حمل کیف نیز در سمت داخلی صفحه محافظ پا جای گرفته است. در بالای صفحه سنجشگرها یک جعبه وسایل تعبیه شده است که یک کشو و یک درگاه USB دارد. درگاه USB برای شارژ گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌ها امکان ایده‌آلی است.سیستم مکانیکی ضد-سرقت، سیستم امن و خوش‌کاربردی است که با قفل کردن دسته فرمان به بدنه استفاده غیرمجاز از اسکوتر را ناممکن می‌سازد.

چرخ ها

با وجود چرخ‌های بزرگ ۱۳-اینچی در جلوی اسکوتر، سواری با این اسکوتر ایمن‌تر و هموار‌تر گشته است.اما آنچه نقش مهمتری در موفقیت این محصول پیاجیو داشته است، چرخ‌های دوتایی مستقل و اریب‌شوندۀ این محصول است که فناوری انحصاری و ثبت‌شده پیاجیو می‌باشد. هدایت عملکرد این چرخ‌ها با کمک یک سیستم تعلیقی چهارپیوندی (four bar linkage suspension) یا سیستم تعلیق جلو چهارضلعی انجام می‌گیرد که لذت سواری را، در عین ایمنی کامل، به اوج خود رسانده و باعث گردیده تا پیاجیو به عنوان طراح و سازنده آن گوی سبقت را از رقبا برباید.

مکانیزمی که دو چرخ جلو را به طرفین کج می کند از چهار بازوی آلومینیومی تشکیل شده است که به چهار لولا پیوند دارند و محکم به استوانه مرکزی متصل شده اند. دو استوانه جانبی نیز هستند که بواسطه توپی های اتصال  و بلبرینگ ها به بازوها متصلند. در داخل استوانه های جانبی، لوله فرمان سمت راست و سمت چپ در یک چیدمان کلاسیک تک‌بازویی حرکت چرخشی دارند.

مکانیزم قفل سیستم تعلیق جلو؛ یکی از امکانات متمایزکننده این اسکوتر ایتالیایی سه‌چرخ است و کارش آن است که با قفل کردن سیستم تعلیق جلو، تعادل اسکوتر را از وضعیت پویا به وضعیت ایستا در آورد، به این معنا که تحت شرایطی، و با یک سوییچ کشویی و بدون نیاز به جک، در حالت ایستاده باقی بماند. به این ترتیب هیچگاه نیاز نخواهید داشت که برای حفظ تعادل اسکوتر پایتان را روی زمین بگذارید و پارک کردن آن هم بسیار آسان خواهد بود

برای اطلاع از قیمت انواع موتور سیکلت کلیک نمائید.

ترمزها

این اسکوتر مجهز به ABS (سیستم ترمز ضدقفل) است که با سیستم کنترل کشش چرخ-زمین ASR (مخفف “تنظیم لغزش حین سرعت‌گیری”) ترکیب شده است. ASR (که نخستین بار توسط پیاجیو ارائه شد) با تشخیص تفاوت در سرعت چرخ های جلو و عقب، مانع از لغزیدن و سر خوردن چرخ عقب در سطوح خطرناکی نظیر آسفالت خیس می شود و به این ترتیب بر ایمنی حرکت می افزاید. غیرفعال ساختن این سیستم به راحتی امکان پذیر است.

سیستم ABS سه کانالی (برای هر سه چرخ) که با همکاری شرکت Continental‌ طراحی شده است از قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمزگیری ممانعت به عمل آورده و به مهار اسکوتر در تمامی شرایط مسیر کمک می کند. ترمزهای Piaggio MP3 در هر سه چرخ دیسکی هستند. قطر دیسک‌های جلو ۲۵۸ میلی‌متر و دیسک چرخ عقب ۲۴۰ میلی‌متر است.

طراحی

عناصری که به رنگ مشکی مات هستند، از جمله روبوقی، نوارهای تونل مرکزی و دستگیره‌های مسافر، ظاهری مشخصا اسپرت به این اسکوتر بخشیده‌اند. رنگ قرمز شاداب کمک‌فنرهای سیستم تعلیق عقب و جلو و کوک‌های حاشیه زین که آنها نیز به همین رنگ هستند به این جلوۀ اسپرت افزوده‌اند و از یک اسکوتر چالاک خبر می‌دهند.

و نهایتا باید از دیسک‌های ترمز موجی در چرخ‌های جلو و جوف‌گذاری‌های آلومینیومی در رکاب تونل مرکزی نام برد. در این اسکوتر، استایل تهاجمی قسمت جلو به نحوی هماهنگ و متوازن با ظرافت و پهنای اندک قسمت عقب ترکیب شده است. همان خصوصیاتی که وجه ممیزه حفاظ جلو در مدل‌های سنگین‌تر Piaggio MP3 هستند را در اینجا نیز شاهدیم.

چراغ‌های جلوی دوتایی بیشترین نمود را دارند و در پایین هر یک، چراغ‌های عبوری دی‌لایت LED جای گرفته‌اند. چراغ‌های عبوری دی‌لایت، که تحولی در نمای جلو ایجاد کرده‌اند، از مدل‌های خودرو الهام گرفته شده‌اند. روبوقی خاص این مدل که میان دو چراغ جلو فاصله انداخته است از هواکش مشبک تا بادگیر دودی امتداد دارد. گلگیرهای لبه‌کوتاه اسپرت– که ترکیب رنگ‌شان با بدنه یکی است – حالت باریک‌شوندۀ نمای جلو را تشدید کرده‌اند.

طراحی چرخ‌ها از نوع ۵ پره شکافدار است که این هم عنصر دیگری است که از خودروهای اتاق اسپرت وام گرفته شده است. متناسب با نمای تهاجمی جلو، دم باریکی هم برای عقب طراحی شده است که دارای دو دستگیره برای مسافر است و به مجموعه مدرن و ظریف چراغ‌های عقب ختم می‌شود که از خصوصیاتش، برخورداری از چراغ‌های LED پارکینگ و ترمز است. 

صفحه سنجشگرها

در پیاجیو ام‌پی‌تری ۲۴۹ اچ‌پی‌ای نیز همچون مدل‌های دیگر سری Piaggio MP3 با حجم سیلندر بالاتر، یک مجموعه صفحه سنجشگرهای مدرن داریم که شامل دو نمایشگر مدور سنتی، یک نمایشگر دیجیتال چندمنظوره، و یک نوار بالایی چراغک‌های هشدار است. نمایشگر دیجیتال، داده‌هایی چون نرخ مصرف سوخت (میانگین و لحظه‌ای)، سرعت میانگین و لحظه‌ای، میزان سوخت، مدت زمان سفر، و دمای محیط به همراه هشدار یخبندان را نشان می‌دهد.

ساعت، مسافت‌سنج کل و مسافت‌سنج سفر و ولتاژ باتری از دیگر مواردی هستند که در نمایشگر دیجیتال نشان داده می‌شوند. نوار بالایی شامل ۱۱ چراغک‌ هشدار است و مواردی چون نور بالا/نور پایین، کمبود سوخت، فشار روغن، قفل سیستم تعلیق جلو، هشدار سوء‌کارکرد قفل سیستم تعلیق جلو، ترمز پارکینگ، چراغ‌های عبوری دی‌لایت، ایموبولایزر، ABS، ASR و … را شامل می‌شود.

پلتفرم چندرسانه‌ای Piaggio MIA

با پلتفرم چندرسانه‌ای Piaggio MIA که از امکانات استاندارد Piaggio MP3 249 HPE Sport می‌باشد می‌توان میان یک گوشی هوشمند و پردازشگر تعبیه‌شده در اسکوتر ارتباط برقرار کرده و گوشی را به یک ابزار چندکارکردی بدل ساخت به گونه‌ای که بتواند همزمان اطلاعات سرعت‌سنج و دور موتور، و همینطور مواردی مثل توان و گشتاور لحظه‌ای انجین، شتاب خطی، زاویه تمایل، نرخ مصرف سوخت لحظه‌ای و میانگین، سرعت میانگین، ولتاژ باتری و بسیاری دیگر را نمایش دهد.

مشاهده نقشه‌ها و مسیرها و شناسایی پمپ‌ بنزین‌ها و مراکز سرویس از امکانات دیگری که با برقراری ارتباط میان گوشی هوشمند و اسکوتر فراهم می‌شود.با کارکرد “کنترل شرایط تایر”، داده‌های چند سنسور اسکوتر به گوشی هوشمند منتقل می‌شود تا بتوان فرسایش و فشار هوای تایرها را تحت نظارت قرار داده و پیش از بروز شرایط خطرناک، بلافاصله هشدار داده شود. کارکرد “آنالیز کلی” نیز امکان وارسی شرایط سراسری اسکوتر را فراهم کرده است.

انجین پیاجیو ام‌پی‌تری ۲۴۹ اچ‌پی‌ای

انجین جدید ۴-زمانه و تک سیلندرِ مایع‌خنک ۲۴۹ سی‌سی HPE (“انجین با عملکرد بالا”) با سیستم EFI (انژکتور الکترونیک)، یک عملکرد حداکثری داشته و کنترل بیشتری بر مصرف سوخت اعمال می‌کند. علاوه بر این، هم واکنش‌دهی گاز در آن به طرز استثنایی بالا است و هم سرعت معرکه‌ای دارد که این ویژگی، آن را برای مسافرت جاده‌ای، و اصلا هر گونه مسافرتی، ایده‌ال می‌سازد.اصلاحات بسیاری بر روی انجین اعمال گشته است که هدف از آنها بهبود عملکرد و همزمان، کاستن از مصرف انجین بوده است.

حداکثر توان در دور موتور نزدیک به ۷۷۵۰ دور بر دقیقه،  در حدود ۱۸ کیلووات (۲۴ اسب بخار) است، یعنی ۲۴% بیشتر از گونه قبلی. حداکثر گشتاور هم در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه برابر با ۲۶ نیوتون‌متر است که در مقایسه با قبل ۱۵% افزایش داشته است. وقتی استارت می‌زنید و اسکوتر به راه می‌افتد، این اعداد خیلی زود در عمل خود را نشان می‌دهند.

نکته مهم این که این بهبودها با کاهش قابل ملاحظه‌ای در مصرف سوخت همراه شده است به طوری که در “چرخه آزمایشی جهانی موتورسیکلت” (WMTC)  پیمایش آن از ۳۰.۳ کیلومتر به ازای هر لیتر سوخت به ۳۱.۲ کیلومتر به ازای هر لیتر افزایش یافته است. مقصود اصلی پروژه اصلاح، بهینه‌سازی خروجی ترمودینامیک و کاهش اصطکاک و صدای انجین، و همزمان، ارتقاء عملکرد و کیفیت کلی سواری بود. در عین حال هدف آن بود که همه این بهبودها بدون تغییر دادن وزن و حجم انجین عملی گردد.

در مدل ۲۰۲۱، قالب‌ریزی سرسیلندر و طراحی اجزاء داخلی از نو انجام شده است: هندسه و قطر مجاری و همچنین سوپاپ‌های مکش و خروج دود اصلاح شده است و قطر دریچه‌ها به اندازه ۳ میلی‌متر افزایش یافته است. طراحی مجدد شکل پیستون، بخصوص در قسمت بالایی آن، به راندمان بسیار بالای محفظه احتراق منجر گشته است.

سیستم تک-میل‌بادامک و دریچه‌های بالاسری آن کاملا جدید است و به عوض تایپیت‌های تخت از تایپیت‌های غلتکی استفاده شده است تا نرمی حرکات و دوام قطعات بیشتر شده و اتلاف انرژی مکانیکی کاهش یابد. سطح مقطع (پروفیل) میل ‌بادامک از نو طراحی شده است تا “زاویه بر کورس” متفاوتی حاصل شود، به طوری که قوی‌تر بوده اما در عین حال بتواند صدای ناشی از توزیع را کاهش دهد. مشخصا، بیشتر شدن این مقدار (زاویه بر کورس) به معنای تغذیۀ بیشتر محفظۀ احتراق و راندمان بیشتر است.

نتیجتا بارگذاری و ابعاد فنرهای سوپاپ‌ها نیز ارتقاء یافته‌اند. اضافه شدن یک انژکتور چند-افشانه‌ای پرفشار نیز به بهبود احتراق کمک کرده است. مسیر مکش، که طول مجرای آن بهینه گشته است، حجم بیشتری را به سیلندر می‌کشاند و این باعث افزایش گشتاور در دور موتورهای پایین شده و تضمین می‌کند که حرکت اسکوتر در هر سرعتی به نرمی انجام گیرد.

موضوع دیگری که در آخر به آن می‌پردازیم ولی اهمیتی کمتر از موارد دیگر ندارد، شمع جدید از جنس ایریدیوم است که در شرایط عملکردی مشابه، دوام بیشتری دارد. این تغییرات متعدد انجین، اطمینان‌پذیری آن را – که پیش از این نیز مثال‌زدنی بود – افزایش داده است، چنانکه فواصل زمانی سرویس‌کاری نیز در مدل جدید کاهش یافته است و حال هر ۱۰ هزار کیلومتر انجام می‌گیرد.

 

سیستم انتقال قدرت پیاجیو ام‌پی‌تری ۲۴۹ اچ‌پی‌ای

در طراحی سیستم انتقال قدرت نیز تغییرات چشم‌گیری را شاهد هستیم. از تسمه‌ای محکم‌تر و مواد جدید برای CVT (“جعبه‌دنده متغیر پیوسته”) استفاده شده است تا اصطکاک و صدا کاهش یابد. از یک کاسه کلاچ جدید سخت‌تر استفاده شده است که بیش از پیش صدا را کاهش داده است.

کار کنترل انجین را یک واحد کنترل انجین (ECU) با نام MIUG4 محصول Magneti Marelli انجام می‌دهد که تازه‌ترین نسل ECU است و با استاندارد آلایندگی Euro 5 نیز سازگار است. MIUG4 با ظرفیت محاسباتی بالاتر خود به بهبود راندمان انجین کمک کرده و همچنین استارت خوردن آن را به حالت تقریبا آنی در می‌آورد به طوری که انجین فقط با دو چرخش میل‌لنگ به راه می افتد. 

 

لوازم جانبی

با کاور پا، راکب بیشترین راحتی را در فصول سرد سال تجربه می‌کند. این کاور کاملا متناسب با شکل اسکوتر طراحی شده است، ضد آب است و به راحتی می‌توان جمعش کرد. جنس روکش آن از پلی‌اورتان ترموپلاستیک است و به یک سیستم نوآورانه ضد چین و شکن (ضد-موج) با پلیت‌های سفت‌کننده مجهز است.با ماژول مدیریت حرارت‌دهی لوازم جانبی می‌توان از طریق علائم تصویری زین حرارتی و دسته فرمان حرارتی را مستقیما مدیریت کرده و دمای آنها را از بین سه گزینه دمایی انتخاب کرد.

همراستا با نقشی که Piaggio MP3 249 HPE Sport به عنوان یک وسیله نقلیه شهری برای کاربردهای روزانه ایفاء می‌کند، مجموعه لوازم جانبی آن نیز بر اساس یک معیار دقیق معین گردیده است که چیزی نیست جز ترکیب راحتی بی‌نظیر با کاربردهای عملی روزمره. مجموعه لوازم جانبی شامل این موارد می‌باشد:

– تاپ‌باکس ۳۷ لیتری راحت-جداشو (quick-release)، که به اندازه یک کلاه ایمنی با فک متحرک دارد و قاب بالای آن همرنگ اسکوتر است و یک پشتی هم دارد که مسافر می تواند به آن تکیه دهد. این پشتی از همان رنگ و جنس زین است.

– کیف داخلی تاپ‌باکس, از جنس پلی‌استر است و چنان قالب‌ریزی شده است که همان شکل تاپ-باکس را داشته باشد. این کیف، یک جیپ زیپدار بیرونی برای اقلام کوچک، یک دستگیره و یک بند رودوشی دارد.

– بادگیر تزیینی، که از ماده باکیفیت مقاوم در برابر لب‌پریدگی ساخته‌شده است از راکب و مسافر به نحو بهینه‌ای در مقابل باد و هوای بد محافظت به عمل می‌آورد. به جزییات این بادگیر توجه خاصی مبذول شده است تا طراحی و پرداخت‌کاری آن به تمامی در شان اسکوتر باشد.

دیگر لوازم جانبی عبارتند از محافظ دست حرارتی ضد آب، زین حرارتی، سیستم ضد-سرقت، پلتفرم چندرسانه‌ای پیاجیو و کاور.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پیاجیو mp3”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
در نظر داشته باشید هدف نهایی از ارائه‌ی نظر درباره‌ی کالا ارائه‌ی اطلاعات مشخص و دقیق برای راهنمایی سایر کاربران در فرآیند خرید یک محصول توسط ایشان است.
با توجه به ساختار بخش نظرات، از پرسیدن سوال یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده و سوالات خود را در بخش «پرسش و پاسخ» مطرح کنید.
کیفیت ساخت:
کارایی:
امکانات و قابلیت ها:
ارزش خرید در برابر قیمت: